DESENUL DIN COVOR – HENRY JAMES

Nu pot neglija nici” Desenul din covor ” al lui Henry James.
Este, intr-adevar, o opera ambigua, a carei idee nu poti sa o urmaresti decat daca dai foarte multa atentie detaliilor. Cartea incearca sa surprinda esenta literaturii, sa o metaforizeze si sa tina cititorul intr-un suspans fatal(cel putin asa a fost pentru mine).
Am fost atat de captivata de deslusirea “misterului” incat mi-a fost greu sa ma gandesc la altceva pe parcursul zilei respective.
Revenind, opera ne aduce in prim-plan incercarile unui critic literar de a descoperi esenta cartii unui scriitor in voga, cuprinsa in cea mai simpla notiune-dupa cum spune si celebrul autor din carte-, dar totusi este imposibil de gasit. Totul se naruie in jurul criticului… si totusi pe acesta nu inceteaza sa-l obsedeze .Este de fapt vorba de trairea textului de catre cititor, de cuprinderea lui in universul mintii celui care o parcurge.
Marturisesc…a fost o carte care mi-a dat ceva de gandit si mi-a luat ceva pana sa-i inteleg substraturile(si nici acum nu sunt sigura ca le-am priceput pe toate).
©
All rights reserved to the admin of this blog, mmirar

Lasă un răspuns

