HRISTOS RASTIGNIT A DOUA OARA – NIKOS KAZANTZAKIS

Am să vă spun ce impresie mi-a creat mie…o carte superbă, și anume romanul destinului , Hristos răstignit a doua oară  de Nikos Kazantzakis. Trebuie să recunosc un lucru: la început am avut dubii cu privire la interesul meu în această carte…mă temeam că am să ma plictisesc repede sau că nu mă va atrage prea mult.(asta înainte să o deschid) Titlul m-a intrigat, și acesta a fost motivul pentru care m-am gandit să o citesc. De la prima pagină până la ultima mi-a fost imposibil să o las din mână.
Am terminat-o săptămâna trecută și am realizat că un moment mai propice să o citesc nici că putea fi, Paștele bătând la ușă. M-a impresionat prin multitudinea personajelor pe care nu le-am putut ignora.Chiar și cele secundare au avut  un impact uimitor asupra firului acțiunii și asupra destinelor celorlalte personaje.Sunt memorabile, iar acest lucru le împiedică să cadă în neutralitate.
Stilul tranșant în care este scrisă cartea este un alt motiv penru care am devorat-o! Acest peisaj biblic reprodus atât de bine de societatea din Licovrisi si cei refugiați pe Muntele Sarachina, dezvăluie încă odată natura umană, situată de o parte sau de alta a problemei creștinătății, instinctul oamenilor de conservare, și în cazul unora dorința de a propovădui iubirea, bunătatea și sacrificiul…Toate acestea sunt inchegate într-un tablou din care nu lipsesc răutățile.(minciuna, ura și lipsa spiritului preoțesc-Popa Grigoris, Panaiotaros,Moș Ladas.-) . Din nefericire, la finalul cărții am realizat că  mereu ne vom lovi de oameni gata să-i îngroape pe toți cei care le disturbă bunătatea materială…din nefericire, acestea sunt lucruri de care nu ne vom elibera vreodată. Destinul martirului, Manolios, drumul pe care aleg să meargă și apostolii, Ianacos, Costandis și Mihelis, dar și împotrivirea din partea bogaților…fie ei și închipuiți slujitori ai Domnului…toate se îmbină perfect în ceea ce eu numesc un roman care bântuie, unul ce iți rămâne impregnat în filele memoriei și care nu te face decât să te infiori.(cel puțin așa a fost pentru mine).

©All rights reserved to the admin of this blog, mmirar

Lasă un răspuns

